Το Design Lab στο Μπάγκειον | 11-13 Μαΐου 2019 | Πλατεία Ομονοίας, Αθήνα

Design Lab 2019

WORKSHOPS & LECTURES

 


Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της νέας μορφής του Design Lab, αποτελεί αποτελεί η στόχευση σε περαιτέρω Ενημέρωση / Εκπαίδευση / Κατάρτιση των επαγγελματιών επισκεπτών του. Για το λόγο αυτό θα ενταχθούν στο περιεχόμενο της έκθεσης 2 νέες ενότητες, τα Workshops και τα Lectures.

WORKSHOPS


Στα workshops θα εξεταστούν δημιουργικά-σχεδιαστικά θέματα. Επιφανείς δημιουργοί του industrial και του interior design θα εμπνεύσουν και θα καθοδηγήσουν τους συμμετέχοντες στον σχεδιασμό νέων προϊόντων, τα οποία θα παραχθούν σε κλίμακα 1:1 κατά τη διάρκεια της διοργάνωσης. Κύριος στόχος των εργαστηρίων είναι οι συμμετέχοντες να δημιουργήσουν πρωτότυπα σχέδια, μέσα από πρωτογενή έρευνα, επίπλων, φωτιστικών, διακοσμητικών, χρηστικών αντικειμένων κ.α., ερμηνεύοντας δημιουργικά το παρελθόν και
σχεδιάζοντας για το μέλλον, αλλά και να έρθουν οι νέοι σχεδιαστές σε επαφή με σημαντικούς επιχειρηματίες και εν δυνάμει μελλοντικούς συνεργάτες τους.

Ομιλητές των Workshops θα είναι επαγγελματίες του κλάδου με αποδεδειγμένο Know How το οποίο και θα μοιραστούν με τους attendees των workshops.

 

 

LECTURES


Στην ενότητα των διαλέξεων, θα πραγματοποιηθούν εισηγήσεις και συζητήσεις από καθηγητές ιδιωτικών και δημόσιων σχολών εφαρμοσμένων τεχνών, εκπροσώπους φορέων και άλλους για θέματα που αφορούν τον χώρο του design. Επίσης, θα μιλήσουν Έλληνες και ξένοι δημιουργοί, που θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους στην Ελλάδα και το εξωτερικό, αλλά και τις νέες τάσεις που επικρατούν σε παγκόσμια κλίμακα.

 

Η συμμετοχή Αρχιτεκτόνων, Designers, Κατασκευαστών κοκ στις διαλέξεις και τα Workshops θα είναι εντελώς δωρεάν και αποτελεί το ξεκίνημα μιας συστηματικής προσπάθειας του Design Lab που αποβλέπει
στην παροχή εξειδικευμένης τεχνογνωσίας.

 

Π ρ ό γ ρ α μ μ α    Δ ι α λ έ ξ ε ω ν

  • 12.5.2019 | Διάλεξη | Χτίζοντας με χυτό γυαλί: Δυνατότητες και περιορισμοί - Από το Crystal Houses στο Re3 Glass
    Διαβάστε περισσότερα και δηλώστε συμμετοχή

    Διάλεξη & Εργαστήριο με θέμα

    «Χτίζοντας με χυτό γυαλί: Δυνατότητες και περιορισμοί.

     Από το Crystal Houses στο Re3 Glass»

    Curators : Φαίδρα Οικονομοπούλου & Τελέσιλλα Μπριστογιάννη

     

    Η ενότητα των διαλέξεων και των εργαστηρίων αποτελεί ένα πολύ σημαντικό τμήμα του Design Lab 2019, στο πλαίσιο του οποίου προετοιμάζεται ένα πλούσιο και πολυεπίπεδο πρόγραμμα Παράλληλων Δράσεων. Η συμμετοχή Αρχιτεκτόνων, Designers, Κατασκευαστών κοκ στις Διαλέξεις και τα Workshops θα είναι εντελώς δωρεάν και αποτελεί το ξεκίνημα μιας συστηματικής προσπάθειας του Design Lab που αποβλέπει στην παροχή εξειδικευμένης τεχνογνωσίας.


    Αυτή η διάλεξη στοχεύει στο να εμπνεύσει τους αρχιτέκτονες, τους σχεδιαστές και τους δομικούς μηχανικούς να προχωρήσουν πέρα από τo στερεότυπο της εύθραυστης, δισδιάστατης, διάφανης φύσης του γυαλιού και να εξερευνήσουν τις δυνατότητες του χυτού γυαλιού για τη δημιουργία ισχυρών, τρισδιάστατων γυάλινων στοιχείων με πολλαπλές δυνατότητες χρώματος και υφής. Η διάλεξη χωρίζεται σε τρία μέρη:

    Το πρώτο μέρος αφορά μια σύντομη εισαγωγή στη χρήση και τις δυνατότητες του γυαλιού ως δομικό υλικό και στη χρήση της χύτευσης για τη δημιουργία διαφανών φερόντων στοιχείων. Αναλύονται τόσο οι δυνατότητες όσο και οι περιορισμοί του χυτού γυαλιού.

    Στη συνέχεια, στο δεύτερο μέρος, παρουσιάζεται λεπτομερώς η έρευνα και η υλοποίηση της αυτοφερόμενης όψης του Crystal Houses στο Άμστερνταμ, εξοικειώνοντας το ακροατήριο με τις τεχνικές προκλήσεις της νέας αυτής τεχνολογίας. Η πολυβραβευμένη όψη, σχεδιασμένη από το αρχιτεκτονικό γραφείο MVRDV και κατασκευασμένη ύστερα από μελέτη και έρευνα από το Glass & Transparency Lab, την ερευνητική ομάδα του TU Delft πάνω στο δομικό γυαλί, αποτελεί την πιστή αλλά διαφανή αναπαραγωγή της προηγούμενης παραδοσιακής όψης του κτιρίου. Η όψη είναι κατασκευασμένη εξ ολοκλήρου από χυτά γυάλινα τούβλα συνδεδεμένα με μια ισχυρή, ακρυλική κόλλα σχεδόν μηδενικού πάχους, σχεδιάστηκε από τους MVRDV και κατασκευάστηκε ύστερα από μελέτη και έρευνα του Glass & Transparency Lab του TU Delft. Η διάλεξη εμβαθύνει στις διάφορες τεχνικές προκλήσεις, από την έρευνα και ανάπτυξη του συστήματος και την πειραματική επιβεβαίωσή του, μέχρι τις κατασκευαστικές προκλήσεις κατά την επτάμηνη εποπτεία της κατασκευής.  

    Το Crystal Houses αναδεικνύει τις δομικές δυνατότητες του χυτού γυαλιού για τη δημιουργία τρισδιάστατων, φερόντων κατασκευών εξ ολοκλήρου από γυαλί. Παράλληλα όμως, η καινοτόμος όψη επισημαίνει τις τεχνικές προκλήσεις που προκύπτουν, επειδή αφενός είναι μη αναστρέψιμη η κατασκευή και αφετέρου απαιτεί  πολύ υψηλή ακρίβεια, καθώς και εντατική και σχολαστική εργασία λόγω των σχεδόν μηδενικών αρμών, που επιβάλλουν αντίστοιχα αυστηρές κατασκευαστικές ανοχές στο μέγεθος των γυάλινων τούβλων.  

    Μαθαίνοντας από την έρευνα, την ανάπτυξη και την επίβλεψη του Crystal Houses, το τρίτο μέρος της διάλεξης παρουσιάζει νέες ιδέες για τον σχεδιασμό κατασκευών και δομικών μονάδων από χυτό γυαλί. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην κυκλική χρήση των γυάλινων μονάδων, χάρη στον σχεδιασμό αναστρέψιμων συστημάτων από ανακυκλωμένα, αλληλοσυμπλεκόμενα (interlocking) εν ξηρώ χυτά γυάλινα στοιχεία. Παρουσιάζεται μια επισκόπηση των πειραμάτων και της έρευνας που διεξάγονται στο Glass & Transparency Lab του TU Delft με ποικίλες γεωμετρίες, είδη γυαλιών και τεχνικές ψύξης, οι οποίες έχουν οδηγήσει σε ένα ευρύ φάσμα γυάλινων στοιχείων, από διαφανή και χρωματιστά μέχρι αδιάφανα με υφή μαρμάρου. Το γυαλί έχει επιτέλους ξεφύγει από τη διαφανή, δισδιάστατη φύση του!

     

    Γενικές Πληροφορίες Εκδήλωσης:

     

    1) Ημερομηνία: Κυριακή 12 Μαϊου 2019 (Οι θέσεις έχουν εξαντληθεί)
    Ώρα Διεξαγωγής: 15:00 - 17:00

    2) Ημερομηνία: Σάββατο 11 Μαϊου 2019 
    Ώρα Διεξαγωγής: 18:30 - 20:00

    Curators: Φαίδρα Οικονομοπούλου & Τελέσιλλα Μπριστογιάννη

    * Η παρακολούθηση της διάλεξης είναι δωρεάν.
    * Απαραίτητη είναι η δήλωση συμμετοχής, λόγω περιορισμένων θέσεων.

    Μετά την ολοκλήρωση της διάλεξης, θα ακολουθήσει Workshop σε διαφορετική αίθουσα, όπου θα παρουσιαστούν τρόποι και τεχνικές σχεδιασμού μέσω 3D προγραμμάτων.

    Ο αριθμός των θέσεων είναι περιορισμένος, γι' αυτό χρειάζεται ξεχωριστή εγγραφή. 


    Τα άτομα που θα παρακολουθήσουν τη διάλεξη θα πρέπει να έχουν μαζί τους φορητό υπολογιστή (Laptop), καθώς και να έχουν εγκατεστημένο ένα σχεδιαστικό πρόγραμμα που ξέρουν να χρησιμοποιούν (autocad, rhino, sketch-up, grasshoper κλπ).
    * Οι θέσεις για το Workshop έχουν εξαντληθεί.


     

    Εισαγωγικό σημείωμα για τις ερευνήτριες

    Η Φαίδρα Οικονομοπούλου και η Τελέσιλλα Μπριστογιάννη γεννήθηκαν στην Αθήνα το 1984. Σπούδασαν ταυτόχρονα στην Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του ΕΜΠ και στη συνέχεια παρακολούθησαν μεταπτυχιακές σπουδές πάνω στην Τεχνολογία Κτιρίων (Building Technology) στη σχολή Αρχιτεκτονικής του TU Delft, στην Ολλανδία, μεταξύ 2010-2012. Το 2014 η Φαίδρα ξεκίνησε τη διδακτορική της έρευνα πάνω σε καινοτόμα συστήματα δόμησης με μονολιθικά γυάλινα στοιχεία (γυάλινα τούβλα), στα πλαίσια του MVRDV/Crystal Houses. Οκτώ μήνες αργότερα την ακολούθησε η Τελέσιλλα. Οι δύο ερευνήτριες, πέρα από την έρευνα, επέβλεψαν καθημερινά επί επτά μήνες την κατασκευή της όψης του Crystal Houses. Για την έρευνά τους αυτή και την επιτυχή κατασκευή της πρώτης αυτοφερόμενης πρόσοψης εξ ολοκλήρου από τρισδιάστατα γυάλινα στοιχεία έχουν βραβευτεί με σειρά βραβείων, όπως το διεθνές Βραβείο Καινοτομίας της Society of Façade Engineers και το Talent met Toekomst 2017. Συνεχίζοντας τις αναζητήσεις τους στη χύτευση γυαλιού σε τρισδιάστατα δομικά στοιχεία συνέλαβαν την ιδέα του Re3 Glass, ένα αναστρέψιμο σύστημα δόμησης στοιχείων από ανακυκλωμένο γυαλί, που έχει εκτεθεί σε πολλαπλές εκθέσεις, όπως οι Venice Design, Dutch Design Week και το Vitra Design Museum. Η Φαίδρα και η Τελέσιλλα είναι και οι δύο λέκτορες/ερευνήτριες και υποψήφιες διδάκτορες  στο TU Delft.

  • 11.05.2019 | Σειρά Διαλέξεων | Η Μετάβαση από τις Σπουδές και το Περιβάλλον των Σχολών στην Επαγγελματική Ζωή
    Διαβάστε περισσότερα και δηλώστε συμμετοχή

    Σειρά Διαλέξεων & Συζήτηση με θέμα

    «Η Μετάβαση από τις Σπουδές και το Περιβάλλον των Σχολών στην Επαγγελματική Ζωή»

     

    Curator:

    Μανώλης Οικονόμου - Αρχιτέκτονας, Υπεύθυνος έκδοσης / Αρχισυντάκτης Archetype.gr

    Ομιλητές:

    Arch Studio, Γιώργος Μπουσές & Δανάη Αθανασοπούλου - Αρχιτέκτονες

    Στέφανη Άντερσον Τζανουδάκη - Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Εδιμβούργου, Τμήματος Τεχνών, Interior Designer

    Ανδρέας Βαρώτσος - Βιομηχανικός Σχεδιαστής

    Σωτήρης Λάζου - Βιομηχανικός Σχεδιαστής

    Εύα Δήμου - Μηχανικός Βιομηχανικού Σχεδιασμού

     

    Η δημιουργική ομάδα του Design Lab 2019, θέλοντας να προσφέρει μια ολοκληρωμένη προσέγγιση σχετικά με το design καθώς και τους τομείς που το αποτελούν, διοργανώνει σειρά διαλέξεων στο πλαίσιο της φετινής διοργάνωσης, στοχεύοντας αφενός στην ανάδειξη Ελλήνων δημιουργών και του έργου τους και αφετέρου στην παρουσίαση των ανθρώπων που διδάσκουν τους αυριανούς σχεδιαστές. 

    Το Σάββατο 11/5, που είναι η πρώτη μέρα του φεστιβάλ, είναι αφιερωμένο στους Έλληνες δημιουργούς, στο έργο τους αλλά και στο πώς οι ίδιοι βίωσαν και διαχειρίστηκαν τη μετάβαση από τη φοιτητική ζωή στην επαγγελματική. Συγκεκριμένα, θα μιλήσουν επαγγελματίες από πολλά και διαφορετικά πεδία του σχεδιασμού, όπως διακοσμητές, βιομηχανικοί σχεδιαστές, αρχιτέκτονες και καλλιτέχνες, παρουσιάζοντας το έργο τους και τη σχεδιαστική φιλοσοφία που κρύβεται πίσω από αυτό. Θα εξηγήσουν ποια παραγωγική διαδικασία ακολουθούν, και το πώς μια ιδέα, από γραμμές σε ένα χαρτί, μετατρέπεται σε πραγματικό έργο.

    Παράλληλα με την παρουσίαση του έργου τους, οι δημιουργοί αυτοί θα μιλήσουν για τον τρόπο που εκείνοι διαχειρίστηκαν το στάδιο που μεσολαβεί από τις σπουδές στο επάγγελμα, τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν και τις υπαρξιακές αναζητήσεις τους. 
     

    Γενικές Πληροφορίες Εκδήλωσης:

     
    Ημερομηνία:  Σάββατο 11.05.2019
    Ώρα Έναρξης: 12:00
    Διάρκεια Εκδήλωσης: 200’

     

    Curator:

    Μανώλης Οικονόμου - Αρχιτέκτονας, Υπεύθυνος έκδοσης / Αρχισυντάκτης Archetype.gr

    Ομιλητές:

    The Arch Studio, Γιώργος Μπουσές & Δανάη Αθανασοπούλου - Αρχιτέκτονες

    Στέφανη Άντερσον Τζανουδάκη - Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Εδιμβούργου, Τμήματος Τεχνών, Interior Designer

    Ανδρέας Βαρώτσος - Βιομηχανικός Σχεδιαστής

    Σωτήρης Λάζου - Βιομηχανικός Σχεδιαστής

    Εύα Δήμου - Μηχανικός Βιομηχανικού Σχεδιασμού

    * Η παρακολούθηση της διάλεξης είναι δωρεάν.
    * Απαραίτητη είναι η δήλωση συμμετοχής, λόγω περιορισμένων θέσεων.


    Εισαγωγικό σημείωμα για τους ομιλητές

     

    The Arch Studio, Γιώργος Μπουσές & Δανάη Αθανασοπούλου 

    Οι αρχιτέκτονες Δανάη Αθανασοπούλου και Γιώργος Μπουσές, δημιούργησαν το 2014 το αρχιτεκτονικό γραφείο ARCHstudio με έδρα τη Χίο. Η ενασχόλησή τους με την κλίμακα σχεδιασμού επίπλων και μικρότερων κατασκευών σε project με αντικείμενο το interior design, οδήγησε στην επέκταση της δραστηριότητας του γραφείου τους και στον σχεδιασμό αντικειμένων. Η αγάπη τους για τις κατασκευές και τον πειραματισμό με νέα, καινοτόμα υλικά ήρθε να ολοκληρώσει αυτό το εγχείρημα με τη δημιουργία της προϊοντικής σειράς CONTIVO design. 

    Πρόκειται για μία σειρά χειροποίητων αντικειμένων design από τσιμέντο, με ανάγλυφα γεωμετρικά μοτίβα. Η έμπνευση γι’ αυτή τη σειρά προέρχεται από την παραδοσιακή τέχνη και αρχιτεκτονική, και τα γεωμετρικά μοτίβα που συναντά κανείς σε αυτή, όπως τα μοναδικά “ξυστά” στις προσόψεις των κατοικιών στο Πυργί της Χίου. Τα μοναδιαία στοιχεία εντοπίζονται, καταγράφονται και επαναπροσδιορίζονται, σε ελεύθερη σύνθεση ή σε επάλληλες ζώνες, αλλά πάντα με τον χαρακτήρα του ανάγλυφου μοτίβου σε τσιμέντο. Ο στόχος των δημιουργών είναι τα αντικείμενά τους να έχουν μία διαλεκτική σχέση με την παράδοση, αλλά με αφαιρετική, σύγχρονη σχεδιαστική προσέγγιση. 

    Είπαν για το θέμα συζήτησης:

    H διαχρονική γοητεία των γεωμετρικών μοτίβων στη συνθετική διαδικασία.

    Tα μοτίβα ήταν και θα είναι παντού γύρω μας και η γοητεία τους είναι αδιαμφισβήτητη. Από τη γεωμετρική τέχνη της Ελληνικής Αρχαιότητας, μέχρι το σύγχρονο κίνημα του παραμετρικού σχεδιασμού, τα μοτίβα θα έλεγε κανείς ότι μας κινητοποιούν να τα αναλύσουμε, να τα παραμετροποιήσουμε, να τα ανασυνθέσουμε δημιουργικά, με εφαρμογές από την κλίμακα του αντικειμένου έως την κλίμακα του αστικού σχεδιασμού.

    Αυτή θα είναι μία μικρή, προσωπική αναδρομή, πώς από το ριζόχαρτο και την πυρετώδη αναζήτηση του concept στις αίθουσες της Αρχιτεκτονικής, τα γεωμετρικά μοτίβα έγιναν για εμάς το έναυσμα και η κινητήριος δύναμη για να σχεδιάσουμε και να πειραματιστούμε με κάτι εντελώς νέο.

    Στέφανη Άντερσον Τζανουδάκη

    Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Εδιμβούργου, Τμήματος Τεχνών. Έχει σπουδάσει Interior Design και Visual Studies στη Σχολή Καλών Τεχνών του Εδιμβούργου, συνεχίζοντας σε μεταπτυχιακές σπουδές M-Phil και διδακτορικό στο ίδιο Πανεπιστήμιο. Εξειδικεύεται σε θέματα πρόγνωσης στυλιστικών και χρωματικών τάσεων στους τομείς της διακόσμησης, όπως και οπτικής προώθησης & επικοινωνίας. Είναι ιδρύτρια από το 2008 του IN-Design Seminars, με σκοπό να ενισχύσει τη γνώση σε θέματα design, αισθητικής ταυτότητας και styling, πιστεύοντας ότι η έμπνευση, η γνώση και ο πειραματισμός, πρέπει να αποτελούν μέρος της ζωής του δημιουργού, σε μια συνεχή ροή νέων εμπνεύσεων και ιδεών. Έχει συνεργαστεί με αρκετές εταιρείες στην εκπαίδευση ομάδων του δημιουργικού τομέα. Επιπλέον, από το 2012 συνεργάζεται με το UK Foundation College, ως υπεύθυνη στην εκπαίδευση μαθητών στους τομείς Design & Αρχιτεκτονικής, και από το 2017 με τους LOCI architects ως σύμβουλος Interior Styling.

    Είπε για το θέμα συζήτησης:

    Από τη στιγμή που κάποιος επιλέγει να ακολουθήσει τον δρόμο ενός δημιουργικού επαγγέλματος, συμμετέχει σε μια ροή δημιουργικών εμπειριών και διαδρομών. Συνήθως, η μια εμπειρία διαδέχεται την άλλη, προσθέτοντας στη διαδρομή του δημιουργού νέα πρότυπα, νέα εφόδια, νέες γνώσεις και προσόντα που του είναι απαραίτητα για τη συνέχιση και ενίσχυση του έργου τοu.

    Ανήκω στη γενιά όπου η εκπαίδευση βασιζόταν σε πρότυπα έμπνευσης πάνω στο έργο αναγνωρισμένων star architects-star designers και σε “σίγουρες συνταγές” δημιουργίας, με ιδέες και προτάσεις που αναζητούσαν την ισορροπία μεταξύ του επιθυμητού, του κατορθωτού και του βιώσιμου.

    Η οικονομική κρίση άλλαξε πολλά, όχι τόσο στο τι είναι κατορθωτό, αλλά στην αναζήτηση του “τι είναι επιθυμητό” και πάνω από όλα του “τι είναι βιώσιμο”, κλονίζοντας τη σταθερή αυτή ισορροπία. Τη νέα μας αυτή σχέση με το σύγχρονο ήρθε επιπλέον να επηρεάσει η αισθητική του νοσταλγικού και vintage, με τα ‘ανα-’ (το αγγλικό ‘re-’ ) να μας φανερώνουν ότι η σχέση μας με το ‘νέο’ βασίζεται στην αισθητική του ανα-βιώνω (revive), ανα-νεώνω (renew) και ανα-καλώ (recall) και με νέες τάσεις στη διακόσμηση και το design, όπως neo-lux, new-nouveau και retro-futuristic να νοσταλγούν χρώματα, υφές και διαθέσεις πιο παλιών εποχών, υπογραμμίζοντας τη διάθεση διαφυγής από το σήμερα.

    Ποιος επομένως είναι ο ρόλος του εκπαιδευτή τού σήμερα σε θέματα σχεδιασμού και ανάδειξης του σύγχρονου και του πρωτότυπου, σε μια ψυχολογία εποχής που αναζητάει αισθητικές διαφυγής από το παρόν και ανανέωσης μέσα από εικόνες του παρελθόντος; Ποια είναι τα πρότυπα του νέου επαγγελματία σε μια εποχή που το εικονικό προτρέχει του πραγματικού, μέσα από κλωνοποιημένες εικόνες των social media που υποστηρίζουν το “εφήμερα όμορφο”; 

    Το re-branding έχει επηρεάσει τη συχνότητα ανανέωσης των επαγγελματικών χώρων, με την πενταετία-επταετία να θεωρείται επιτυχία στη συντήρηση της ίδιας αισθητικής. Οι χώροι ακολουθούν τον ρυθμό ανανέωσης της μόδας και του προϊοντικού σχεδιασμού. Γεννιέται επομένως η ανάγκη του ‘forecasting’, της πρόγνωσης δηλαδή, όπου ο επαγγελματίας γνωρίζει πριν τον πελάτη και την ίδια την αγορά, το τι θα επικρατήσει σε θέματα χρωματικών και στυλιστικών συνδυασμών.

    Η διάλεξη αυτή, βασίζεται στην εμπειρία εκπαίδευσης επαγγελματιών από τον χώρο του design και της αρχιτεκτονικής. Αναλύει τις νέες ανάγκες στην εκπαίδευση του δημιουργού, όπου η εύρεση της διαφορετικότητας, αλλά και η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα στις τάσεις της κάθε εποχής αποτελούν πλέον απαραίτητα εφόδια. Μέσα από τη διάλεξη θα συζητηθεί το νόημα των σύγχρονων τάσεων (μέσα από τις αλλαγές σε χρώματα, μοτίβα, υφές και στυλιστικούς συνδυασμούς), η σημασία της πρόγνωσης των τάσεων, όπως και ο ρυθμός ανανέωσης αυτών.

    Ανδρέας Βαρώτσος 

    Ο Ανδρέας Βαρώτσος σπούδασε Βιομηχανικό Σχέδιο στην Ι.S.I.A. (Ρώμη) και πήρε υποτροφία στην ALFA ROMEO στην Νάπολη. Από το 1984 εργάζεται ως Σχεδιαστής σε εταιρείες στην Ελλάδα και την Ιταλία, ενώ παράλληλα δίνει διαλέξεις και διδάσκει σε εκπαιδευτικά ιδρύματα όπως το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το Πανεπιστήμιο Βόλου, το Εθνικό Μετσόβειο, η Ι.S.I.A. στη Ρώμη και η Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών ΑΚΤΟ. Δημιουργός της δάδας και των βωμών των Ολυμπιακών Αγώνων ΑΘΗΝΑ 2004. Έχει συνεργαστεί με αρκετές εταιρείες σε Ελλάδα και Ιταλία, όπως: Βαράγκης ΑΒΕΠΕ (σχεδιασμός επίπλων), KALFEX (σχεδιασμός φωτιστικών συστημάτων), NEOSET (σχεδιασμός επίπλων), INTRALOT (σχεδιασμός ηλεκτρονικών μηχανημάτων), IPC (σχεδιασμός μηχανημάτων καθαρισμού), SITEP ITALIA (σχεδιασμός μηχανημάτων παρακολούθησης), SCARLINO (όχημα PIAGGIO πώλησης hot dog), QATAR/DOHA (σχεδιασμός κέντρου ελέγχου), UNIPOL (σχεδιασμός συσκευασίας ελαιόλαδου).

    Σωτήρης Λάζου 

    Ο Σωτήρης Λάζου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1965. Σπούδασε στα ΤΕΙ της Αθήνας στο τμήμα της Αρχιτεκτονικής Εσωτερικού χώρου και  Βιομηχανικό Σχεδιασμό (MA) στο Μιλάνο το 1991, στη διάσημη DOMUS ACADEMY, δίπλα στους ANDREA BRANZI ISAO HOSOE, ENZO MANZINI, ANDONIO CITTERIO κ.α.

    Από το 1992 σχεδιάζει έπιπλα και αντικείμενα για πολλές ελληνικές εταιρείες, όπως: Βαράγκης ΑΕΒΕ, ΝΕΟΣΕΤ, ΝΕΟΚΑΤΟΙΚΕΙΝ, CONVEX, fleriana, MOD PLUS, Candia Strom, DE CODE, al2 κ.α. Έχει λάβει μέρος σε πολλές Εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό (IMM COLOGNE, 100% design και Salone Del Mobile). Έχει διδάξει στα ΤΕΙ της Αθήνας και στο Ιδ. Κολλέγιο Τεχνών ΑΚΤΟ.

    Οι δημιουργίες του έχουν λάβει διεθνή αναγνώριση. Το τραπεζάκι COSMOS που σχεδίασε, απέσπασε το βραβείο GOOD DESIGN AWARD 2008 (αναγνωρισμένου κύρους διεθνές βραβείο για νέα πρωτότυπα προϊόντα). Ο Σωτήρης Λάζου είναι μέλος του ελληνικού σχεδιαστικού γκρουπ “SCHEMATA” που ιδρύθηκε το 2003. Έργα του έχουν δημοσιευτεί σε περιοδικά στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό

    Εύα Δήμου

    Η Εύα Δήμου είναι Μηχανικός Βιομηχανικού Σχεδιασμού του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Δυτικής Μακεδονίας, με μεταπτυχιακό στον Βιομηχανικό Σχεδιασμό Προϊόντων του Πανεπιστημίου Coventry της Αγγλίας.

    Έχοντας ζήσει σε Γερμανία και Αγγλία, τα τελευταία χρόνια εργάζεται στην Αθήνα στον χώρο των γραφικών τεχνών, στους τομείς του σχεδιασμού και της κατασκευής συσκευασιών, καθώς και  P.O.P (Point of Sale Stands) προτάσεων.

    Παράλληλα, έχει έντονη συγγραφική δραστηριότητα σε θέματα διαφόρων τύπων και τεχνικών σχεδιασμού σε συγκεκριμένες εκδόσεις και αρθρογραφική παρουσία σε κλαδικά περιοδικά με θεματική το design. Τέλος, διαθέτει άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά και διεθνή συνέδρια. 

    Είπε για το θέμα συζήτησης:

    Ready? Study. Go!

    Από τις σπουδές στην εργασία.

    Η μετάβαση από το ακαδημαϊκό περιβάλλον σε αυτό της εργασίας αποτελεί για τους νέους σχεδιαστές σήμερα μία ιδιαίτερα απαιτητική και αρκετά ψυχοφθόρα διαδικασία, καθώς πρέπει να είναι σε θέση να απαντήσουν συχνά ερωτήματα ή να αντιμετωπίσουν καταστάσεις ακόμα και υπαρξιακής φύσης σχετικά με το αντικείμενό τους.

    Από τη διαδικασία της συνέντευξης μέχρι την εύρεση εργασίας και από τη διαχείριση των παραμέτρων του περιβάλλοντος της εκάστοτε εταιρείας μέχρι τις απαιτήσεις των πελατών της, είναι μόνο μερικές από τις θεματικές που θα αναπτυχθούν στην ομιλία “Ready? Study. Go! Από τις σπουδές στην εργασία.” Ιδιαίτερα διαδραστική παρουσίαση με τη συχνή προβολή παραδειγμάτων και μετάδοσης προσωπικών εμπειριών του ομιλητή. Τι είναι τελικά ένας designer και ποιος ο ρόλος του στην ελληνική κοινωνία σήμερα;

     

SPONSORS/PARTNERS 2019

Χορηγοί Επικοινωνίας

SUBSCRIBE TO OUR NEWSLETTERS
×